22 Ağustos 2013 Perşembe

KIŞLIK DOMATES-BİBER KONSERVESİ YAPIMI

     Kışlık konserveyi geçen sene 2 kg yapmıştım, öyle güzel olmuştu ki kış gelmeden bitiverdi. Bu sene de aklımdaydı ve pazarda üst komşumu görmemle gaza gelip 10 kg domates, 3 kg da kırmızı biber aldım.
     Geçen sene rendeleyerek yapmıştım ama bu sene 10 kg olunca rondodan geçireyim dedim kolaylaştırmak için. Koskocaman bir tencerem olmadığı için de 3 sefer de yaptım konservemi.
     Önce biberleri rondodan geçirdim ve tencereye 2 yemek kaşığı fındıkyağı koyarak biraz kavurdum. Daha sonra yine rondodan kabuğuyla birlikte geçirdiğim domatesleri ekledim ve kaynadıktan sonra yarım saat bekledim. Arada karıştırdım ve üstte biriken köpüklerini aldım. Altını kapattıktan sonra sıcakken kavanozlara doldurdum ve yeni aldığım kapaklarını kapatıp ters çevirdim.
      Ertesi gün sıfır sızıntıyla konservelerimi kışa hazır olmak üzere dolaba yerleştirdim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder